söndag 19 april 2009

spår med bxervänner

I går packade jag in båda hundarna i bilen och körde tillsammans med Anna&Norton till Degeberga Stugby för att kolla stället som vi ska ha vår brukshelg på. Där mötte vi upp med Ann och Åsa. Först kollade vi på boendet och framför allt köket i stugbyn så att Anna vet vad vi kan ta med för mat, det är verkligen ett jätte fint ställe så vi blev väldigt positivt överraskade. Sen hade snälla Ann kommit med för att visa oss den mark som vi får "låna" till spår och sökarbetet, vi körde runt och kollade igenom så at vi vet vilken mark som lämpar sig bäst för sök och spår. Det var jätte mycket och dessutom fin mark så vi kommer få kanon dagar i skogen, lite väl mycket björnbärsris på vissa ställen hehe eller vad säger ni tjejer? Jag plockade taggar ur byxorna när jag kom hem. När vi rekat klart så la vi ut spår till alla hundar,jag la ett till Norton och Åsa la till Molly och Anna till Enzo. Vi fikade i det fina vädret och sen fick Molly börja, hon var så lugn ch fin så jag kände knappt igen henne, skötte sig kanon. Matten däremot har ju många utvecklingsmöjligheter om man ska uttrycka sig snällt haha! tack Åsa för fint spår. Sen gick vi Wilmas och hon är ju en riktig turbmotor som inte låter lite björnbärsris stoppa henne, verkligen kul att se henne spåra. Hon går kanon! Högre klasstart snart eller hur!? Anna stackaren hade lyckats snärja in sig ordentligt i ett risområde när hon skulle gå ut Enzos spår så jag fick bära Enzoo en bit haha" men sen gick det kanon, jag är jätte nöjd med hennes spårande och framför allt så tycker jag att han kan se att hon tycker det är så roligt. Norton spårade kanon i dag, jätte fint! Fick lite problem i slutet men vi tror det hade gått hästar där som kanske störde. Sammanfattningsvis kan jag väl säga att våra hundar är det då inget fel på, personligen så tar jag verkligen med mig tanken att jag måste skärpa mig och inte bli frustrerad för jag påverkar hundarna så neagtivt. Det syns så tydligt när man ser andra spåra men man tänker inte på det när man går själv. Vi hade i alla fall en kanon dag, tack för det allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar