måndag 27 april 2009

Måndag

I dag har jag varit i Halmstad med mitt jobb och när jag kom hem så var det 22 grader varmt i Skabersjö, enligt min termometer i alla fall. Vovvarna myste i trädgården, vi gick en sväng och sen var det dags för Molly och mig att åka på kurs i Lund. I dag tränade vi på inkallning med ställande men eftersom vi inte har något tävlingsmässigt ställande ännu så körde jag mest det. Inkallningarna går i alla fall kanon, har lyckats få bort både tjuvstarter och extra rundor haha! Fick hjälp av Sofia och Emilie och det är ju verkligen guld värt med ett par extra ögon, vår intruktör gav mig jätte bra råd när det gäller linförigheten där Molly har en tendens att släpa efter lite så i morgon ska jag prova det. Molly är verkligen i spökåldern nu och skäller på allt och alla, skuggor och andra mystiska saker. På platsliggningen skrämde hon upp de andra genom att skälla och göra en 360 graders volt i luften, bara för att hon hörde något konstigt i buskarna. Bara att bita ihop och tänka att denna tid är snart över, försöker inge trygghet istället men ibland blir jag verkligne trött på henne.... I morgon är båda tjejerna kontorshundar på mitt jobb, hoppas de sköter sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar