tisdag 21 april 2009

Måndagens träning

I går träffade vi Boxern Isa och hennes matte på Oxie brukshundklubb för lite träning. Jag hade dessutom lovat Karin att försöka mig på lite utställningsträning med Isa som enligt utsago skulle vara i stort sett hopplös haha! Fick förberedande sms om att den ökända tonårstrotsen intagit Isa. Träningen med Isa gick kanon, inte minsta lilla tonårstrots från hennes sida, hur duktig och framför alt lyhörd som helst! Hon kommer säkert stå kalasfint på utställningen! Molly passade på att busa lite när vi hade nya träningskompisar, sprang runt och fjantade sig med sin leksak istället för att komma till mig men det får man väl bjuda på. Lilla grisen är ju ändå så söt! Jag tränade lite apportering och det går ganska bra men jag fattar inte vad man ska göra åt det här med tuggandet. Nu har hon inte tuggat på apporten alls de senaste gångerna men så helt plötsligt verkar hon tro att den är någon form av tuggummi eller något. Suck...

På vår vanliga runda där hemma så går vi över en i stort sett fallfärdig bro, i går när jag kom hem såg jag att det stod en (typ någon form av grävmaskin??) som var i full färd att riva bron. Bra, hoppas nu bara att de bygger upp den igen så att vi kan komma över till skogen. Jag blev förstås nyfiken och ville gå bort och kolla och då visade det sig på oerhört olika mina hundar är, det är förstås klart att ålder också spelar roll men åndå. Redan på 30 meters avstånd så vägrade Enzo gå närmre, frustade och hoppade runt som en galning och skällde på broarbetet, men inte ett steg längre. Molly däremot går rakt fram och kollar runt lite, nosar på maskinen och kissar på en grästuva brevid. Haha! jag vet inte vad som är värst, mesproppen eller kaxapan.

3 kommentarer:

  1. he he men det handlar uppenbarligen mycket om VEM som tränar med henne. Men jag fick många aha upplevelser igår, det tackar jag så mycket för. Hoppas du kan hänga med till Lerum, hade varit jätte skoj. Pussa galningarna från oss :-)

    SvaraRadera
  2. jag har en mespropp som kaxar sig..! jag tror ändå att det är värst!;)

    SvaraRadera