lördag 4 april 2009

ett säkert vårtecken







Ja ett säkert vårtecken är att jag har fått allergi, ena ögat är så svullet att jag knappt kan blinka med det men jag ser perfekt ändå. Konstigt. Strunt samma vad är väl lite allergi i det stora hela, fantastiskt väder och en vår/sommar att se fram emot! I går var tex första gången i år som den rena tvätten fick torka ute i trädgården, bara en sådan sak. Molly och jag träffade Miso och Chaplin på Oxie BK för lite lydnadsträning, det var tufft för våra trubbnosar som måste vänja sig vid värmen nu på vårkanten. I går hade vi ca 20 grader och i förra veckan hade vi ett par minusgrader så jag kan tänka mig att det är svårt för dem att anpassa sig så fort. Sen är ju Boxern tyvärr ganska värmekänslig och börjar hässja snabbt. Vi hann i alla fall med en platsliggning, lite kontakt/början till linförighetsträning med Molly och inkallning samt ställande övningar. Miso fokuserade mycket på att bryta ner linförigheten i små delar och liksom börja om från början och likadant gjorde hon med läggandet under gång. Dessa två moment var de enda som Chaplin inte glänste i när Miso tävlade för första gången så om hon kan fixa till dem lite så har hon ett säkert första pris till nästa gång. Sen åkte vi i alla fall och vägde hundarna och sen hem till mig och fikade. I trädgården var det så varmt att man lätt kunnat ligga där och sola i linné! alla 3 hundarna tyckte det var mysigt att vara ute och softa lite men ibland tar Enzos polisfasoner över och hon liksom bara måste berätta för Chaplin att det faktiskt är hennes trädgård och att hon är kungen i djungeln där, ja enligt henne är hon nog kungen i djungeln över allt hehe! Chaplin gjorde nog sitt bästa för att provocera henne, kissade på krukväxterna mm så till sist blev hon riktigt förbannad och vi fick ta in henne. I vanliga fall så reder de ju ut det men jag vill inte riskera hennes rygg nu när hon är på rehabilitering och den dessutom går så bra. Ska hon brottas med en stor boxerhane just nu?! nej jag tyckte i alla fall inte det. Så hon fick ligga inne en stund stackaren. När Chaplin och Miso åkte hem var vi helt slut alla 3, tror inte man har hunnit vänja sig vid allt ljus och all frisk luft än. Hundarna var i stort sett omöjliga att få med sig ut på någon kvällpromenad. Nu är det snart dags för Södra lokalområdets brukshelg, är det någon boxerägare som läser min blogg och är sugen så gå in och kolla på http://www.slo.boxerklubben.nu/ under aktiviteter och titta på maj, där finns mer info om helgen. Vi brukar ha kanon roligt, instruktörerna är fantastiskt duktiga och Annas mat helt amazing! Vi har i nuläget en full spårgrup och början till ytterligare en, får vi inte in fler anmälningar så delar vi upp spårekipagen i 2 mindre grupper så får alla mycket tid med instruktören! I sökgruppen skulle vi faktiskt behöva ett par ekipage till för att få en ultimat träningsgrupp så tveka inte om ni är nyfikna, även totala nybörjare är välkomna!





1 kommentar:

  1. Ja visst är det skönt med vår. Salsa är som vanligt lite tagen av värmen, hon är lite knäpp ;) Vi andra bara njuter... Det låter som en härlig träningshelg! Ha det gott! Kramar Sara & Salsa (&Walle ;))

    SvaraRadera