fredag 17 april 2009

Helg!

Nu börjar snart helgen och Jesper kommer hem! I morgon ska jag träffa Ann, Åsa och Anna i Degeberga för att reka lite innan brukslägret. Vi ska kolla markerna och även provspåra dem så att det inte är något fel på dem haha! Båda hundarna och eventuellt mannen följer med. På söndag får det nog bli någon ickehundig aktivitet annars tror jag att Jesper tröttnar på oss hehe! Trädgårdsarbete förmodligen.

I går var det kursdags igen för Molly, vi träna på ljudgivning vilken hon ju i vanliga fall är super på. Hon ska ju skälla i tid och otid till höger och vänster men när man försöker provocera fram det så vill hon minsann inte. Vår instruktör vände verkligen utochin på sig för att få henne att skälla och visst gick det till sist, tror att hon helt enkelt blev så förbannad på honom till sist att hon skällde men alla sätt är ju bra utom de dåliga hehe! Han tyckte för övrigt att Molly hade passat att träna skydd med för hon har mycket av de egenskaperna som är bra i den grenen och dessutom så har hon lite humör, lilla korven. Hon är verkligen inne i en spökålder nu för bakom hennes tuffa yta så tror jag att det finns en lite osäker liten buse. Det går ju över det vet jag. Duktig var hon i alla fall, jag var super nöjd med träningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar