fredag 3 april 2009

fredag och kurs med Molly







I dag är det fredag, himla skönt tycker jag. Dessutom hur fint vårväder som helst! I går var det dags för kursen i brukslydnad igen för Molly och mig. Vi gick igenom ställande under gång och apportering, i går hade vår intruktör hjälp av en jätte duktig kille som tog sig an Mollys gripandeproblematik. Som han in och för sig inte alls tyckte var någon problematik, jag gillar ju inte att hon inte tar ett ordentligt tag om apporten utan liksom mest balanserar den i munnen. Han hade förstås massa bra knep som FUNKADE till 100% på Mollan. Så nu tuggas det inte, det vinglas inte och hon kan till och med hålla den i flera sekunder utan att släppa. Nu ska jag bara få till att hon även kan tänka sig att sitta ner med apporten i munnen för så fort hon får den så är det som att man trycker på "resa sig upp" knappen haha! Enligt instruktören ska jag börja med att lägga fokus på att hon ska gripa ordentligt och inte tugga, sen går vi över och höjer kravet till att hon ska sitta ner. Låter väl logiskt? Vi fick i alla fall mycket beröm för vår kontakt och min hantering av henne och det är ju inte varje dag man får det så man får liksom passa på att skryta lite i skrytbloggen hehe! Sen blev det en platsliggning och den gick fint, hon ligger bra men jag går ännu bara ut några steg från henne. Märks dock att hon är inne i spökåldern nu för allt ska skällas på, i går upptäckte hon tex månen och blev riktigt förbannad på den haha gilliga lila gris. Stackars boxersson fick ligga hemma i soffan och vila sig i form medans jag och Molly var på kurs. Hon hade nog saknat mig för när vi kom hem skulle hon tvunget ligga ovanpå mig i soffan, hon som i vaniga fall inte ens vill bli klappat. Foton till bloggen är på gång, jag har gjort av med min kortläsare så jag ska köpa en ny i dag efter jobbet. Sen är ju i och för sig vår mästerfotograf bortrest så ni kan inte räkna med så hög kvalité på bilderna...

2 kommentarer:

  1. Ska bli kul med träning imorgon! Håller tummarna för att vädret håller i sig!

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt foto på tjejerna bland alla fina blommor!

    SvaraRadera