tisdag 4 augusti 2009

vi tränar på!

Ja här ligger vi minsann inte på latsidan, i förrgår träffade Molly och jag Anna&Norton och Åsa &Wilma Lars Persson på stads Bk för lite träning. Detta var länge eftersökt av mig eftersom jag kände att jag behövde feed-back på min träning med Mollan och Lars är verkligen kanon, han ser verkligen de olika hundarna och är duktig på att förmedla sina kunskaper. Molly och jag körde ff, uthopp och apportering. Super bra för matten med dålig koordinationsförmåga haha! Det var så roligt att titta på Anna och Norton som verkligen utvecklats sedan sist!!! Wilma och Åsa är ju ett tajt ekipage och när Åsa fick hjälp av Lars att sätta lite press på lilla hönan så såg man direkt skillnad, mycket nyttig träning helt enkelt. Det är verkligen trevligt med en så duktig intruktör som tar sig tid för oss boxermattar!

I går möte vi upp med Miso&Chaplin på Svedala Bk för lite träning av alla dogsen. Jag körde mest apportering och starter med Molly, känns verkligen som att hon fattat galoppen nu! Inte minsta tugg på apporten!!!! Enzo hade nog en egen plan för vad hon skulle träna (som vanligt) men det blev apportering för hennes del också och jag var tvungen att sätta lite press på henne, hon gör ju bara det hon själv vill.... Men det löste sig. Kul att se Chaplin i går, hans linförighet har blivit kanon fint!! Bara matten skärper sig haha!

1 kommentar:

  1. Heeej! Vad flitiga ni är, duktiga ni!

    Tackar för grattis!! Det kändes supergött, fast man vet ju inte hur länge lyckan varar, på lördag han han ju åka ut med en 2:a, hahahahaha...

    KRAM!

    SvaraRadera