onsdag 19 augusti 2009

hur tror ni snacket går?

Enzo- du lillskiten, i dag får faktiskt du skärpa dig och göra som hon säger. Jag tänker nämligen köra mitt eget race mohahaha

Molly- meeeeeen jag vill också köra mitt race och jag skötte mig faktiskt i går, det är helt klart din tur.

Enzo- Sorry pysen, gammal är alltid äldst och jag bestämde här hemma långt innan du kom till världen.

Molly- Okej då men då är det min tur i morgon

Enzo-vi får se hehehe

Eller vad tror ni? Fär det verkar vara mer lag än en händelse att den ena alltid ska flippa när den andra sköter sig kanon. Varför? Strunt samma man får väl vara glad för det lilla. I dag har jag mycket att vara glad över

1. Molly var en dröm på lydnaden i dag, när vårt samarbete funkar så bra så glömmer jag nästan att hon ätit upp saker för fleeeeeeeeeeeera kronor.

2. Jag hade tid att lägga ett spår till Enzo, som hon sen i och för sig slarvade sig igenom men skit i det. Vi avslutade i alla fall med flaggan i topp!

3. Mitt tragglande med Mollys "avlämningar" verkar ha gett resultat, i dag vågade jag mig på ett upplet med 3 föremål. Risken har ju varit att hon kör ett varv runt halva kommunen innnan hon kommer in med föremålet. I dag kom hon rakt in och lämnade av, tjohoooooooo! hörde du ÅSa!!! Det har hjälpt, min nya strategi!! (Eller rättare sagt mina förhållningsregler jag fått av träningsgururn i Ystad) haha! Strunt samma det funkar!!! Min dag är gjord helt enkelt!

Så i kväll är jag glad, jag har en hund med en fantastisk personlighet. Som ingen annan, kan driva en till vansinne men hon går inte att jämföra med någon annan hund. Hon är min loppa, kompis och underbaraste Enzo. Jag har bestämt mig för att lägga ner mina tävlingstankar med henne, hon ska få tärna på skoj och då kommer vi ha super roligt!

Sen är jag glad att jag gjorde slag i saken och valde världens bästa lilla gula valp förra året, hon är en duracellkanin som aldrig slutar jobba. Kunde inte bett om en bättre hund att jobba med, vi har så kul tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar