söndag 9 augusti 2009

en tankeställare

Jag lägger ner mycket tid och energi på hunderiet och framför allt träningen, jag tycker att det är kul men även en stor utmaning. Då är det extra roligt när man märker att den valp man valt motsvarar ens förväntningar och har mycket att ge tillbaka i träningen, jag känner mig lyckligt lottad på det viset. Båda mina hundar fullkomligt ÄLSKAR träning! Men ibland får man sig verkligen en tankeställare, hundarna är ju faktiskt först och främst våra familijemedlemmar och bästa vänner. Vi älskar ju dem även om de inte kommer att bli några stora bruks eller lydnadsstjärnor. I helgen har Misos fina Bella opererat bort sin livmoder, en operation som i de flesta fall är enkel och smidig men denna gången gick någonting fel och samtalet från en orolig veterinär som inte var säker på att Bella skulle klara sig gjorde oss alla oroliga. Jag kunde inte sova den natten, kan bara tänka mig hur jobbigt det då var för Miso som inte visste om hon skulle få hem sin guldklimp eller ej. Bella har ju visat sig vara en kämpe utan dess like och nu börjar värdena peka åt rätt håll och vi vågar alla dra en lättnadens suck. Håll alla tummar och tassar för att Bella ska få komma hem snart!

2 kommentarer:

  1. Åh fy så hemskt, inte Bella :(
    Det händer fler och fler märker jag ...
    Vi håller tummar och tassar, tänker på dig Miso, är ganska säker på att du är inne här och läser detta (:
    Kram på dig!

    /isabell

    SvaraRadera
  2. Ja du Pernilla vi är många som tänker på Bella o Miso man har en molande värk i magen och man vakna var timme o tänkte på Bella i lördagsnatt hoppas dom får rätt på mjölken också så inte det också strular till sig tydligen hjälpte inte medicinen som skulle ta bort den men tror hon repar sig snabbare när hom kommer hem till Miso o Chaplin och får vila ut ordentligt JA det är inte alltid bara sol med våra kära djur men nu får vi tänka positivt Kram på er alla Ann-Britt Tack Miso för din information om Bella vet att du snart kommer att uppdatera men skriver det här

    SvaraRadera