måndag 17 augusti 2009

hur dum får man vara? Och en tevlig skogsrunda

I dag tog jag med mig dogsen till skogen för en lång runda direkt efter jobbet, detta uppskattades av alla tre. Sen tog vi en sväng in på klubben på vägen hem, hade bestämt mig för att träna på Mollys linförighet, hon går som en honungsfärgad liten klocka (haha) i fria följet men jag har liksom aldrig tränat med koppel, har glömt bort det bara. Så i dag var det dags, givetvis började det skit hon hafsade och nosade. Jag blev så ledsen, detta är verkligen vårt paradnummer, men hur dum får jag vara egentligen. Hon associerade inte kopplet till träning, jag gav henne absolut inte rätt signaler. Koppel på brukar betyda att vi är färdiga och ska gå till bilen. Molly blev förvirrad, det löste sig bra och efter ett par minuter så kändes det som vanligt igen. Men jag blir så arg på mig själv, för jag blev irriterad på henne. Hur taskig är jag egentligen, dels så är hon fortfarande i inlärning och dels så var situationen ny. En liten eloge kan jag ju ge mig själv för att jag avbröt, la henne och funderade. Kan låta löjligt men jag har gett mig f-n på att det inte ska ske negativa saker i vår träning. Tusan heller om jag då ska stå för tramset själv, dum matte som skärpte till sig och fick godkänt till sist.

3 kommentarer:

  1. Kan se det framför mig, när du funderar=) haha

    SvaraRadera
  2. Vad kul att det går bra med Molly tur att vi får vår "dos" av Lars ibland=) Jag träffas gärna och tränar snart igen vi kan väl höras tror nog att Anna oxå vill!

    SvaraRadera
  3. Hahahaha, jag känner SÅÅÅ väl igen det där. Jag sabbar för mna hundar titt som tätt, men allt som oftast surar jag ihop istället för att ta mig en funderare. Skitbra jobbat av dig tycker jag!!!

    Vet du, jag tittade och tittade efter er på SM... tänkte att oooops vad pinsamt om jag inte känner igen er.
    Men HUNDARNA hade jag nog känt igen.
    Hoppas ni kan åka nästa år! Det var hur trevligt som helst!

    SvaraRadera