tisdag 11 augusti 2009

I går

I går började jag jobba igen, 2 veckor har jag kvar på mitt jobb sen en veckas semester och därefter börjar jag mitt nya jobb. Hoppas att det blir bra! I går var jag med om en lustig sak, förutom att Molly åt upp delar av mina solbrillor grrr Jag höll på att mixtra och fumla som vanligt när det gäller framförgåendet och kände inte riktigt att jag fick till det. Det är inga problem att få ut henne på kommandot "fööööööööööööre" det som jag vill få rätt med en gång är att hon ska stanna med nosen rakt fram på kommandot stanna. Efter tips från Miso så bara precis funkade det kanon helt plötsligt, jag utbrast åh nu har hon fattat! Klapp på axeln till matten, nu var jag nog tydlig och bra. Jag kan lova er att den blicken jag fick från Molly bara sa, jag undrar vem det är som har fattat. Hur svårt ska det vara, det här har jag hajjat för längesen, keep up för f-n matte.

Haha det var hur roligt som helst men nästan lite förnedrande, ett ljus gick upp för mig åter igen. Den hunden är ungefär tusen gånger snabbare än sin matte. Haha, men som jag brukar säga, hon ska vara glad att hon har mig. Hade hon haft otur kunde hon hamnat hos någon som är ännu trögare eller hehe!

Enzo boxersson skippar gärna klubbesök i denna värme, hon trivs bättre hemma på det svala hallgolvet. Vi gick istället en långrunda utan Molly på kvällskvisten, då har hon piggnat till igen.

1 kommentar:

  1. Jättekul träning igår, som vanligt :-) Extra kul är det ju med sådana framgångar vi hade! Nu är ett klockrent framförgående med Mollan inte långt bort! Tack förresten för allt stöd och goda råd under de senaste jobbiga dagarna! Snart är Lilltjejen hemma igen i alla fall!

    Många kramar från oss alla till er alla:-)

    SvaraRadera