tisdag 25 augusti 2009

detta skulle man ju kunna leva med...

Jag tror jag skulle kunna leva med att ha semester alltid, så mycket tid man har för att träna hundarna! I dag gick jag ut hårt med skogspromenad och spår tiiidigt... Molly fick 1 spår som inte gick så bra. Åkte ut i skogen igen i eftermiddag och la ett långt spår till Enzo med massor av roliga saker, hon ska ju inte tävla mer så det är mest för att hon ska få göra roliga saker som vi spårar. 2 kortare spår med upptag till Molly och väldigt välsnitslade vinklar. Hon slarvar nämligen i vinklarna den lilla gula. Givetvis spårade hon som ett litet lokomotiv i dag bara för att jag var beredd och hade full koll på vinklarna, hrm finns det en läxa att lära? Kanske påverkar jag henne mer än jag tror?? Enzo som inte har spårat på år och dar glänste fantastiskt i dag, hon är så söt. Tuff, tuff med nosen i backen tills hon träffar på en snusdosa, då öppnar hon den själv, äter upp godiset och tuffar vidare. Ja vad ska man säga, hon har roligt i alla fall! Nu är alla trötta och det känns bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar