söndag 24 maj 2009

tävling

I dag har Enzo och jag varit i Åstorp och tävlat, det gick inte så bra kan man säga. Spåret låg på en äng med jätte högt gräs och på första rakan så gick en stig precis brevid vilket förvirrade Enzo lite när hon skulle vinkla. Hon klarade dock detta kanon och jag är jätte stolt över hur snabbt och fint hon jobbade på och löste spåret 9-9 blev poängen! Sen var det en ganska lång paus och när det var dags för budföring så började det regna. Kändes kanon inför budisen, hon sprang ut som ett skott. Satte sig fint fot och kom tillbaka till mig kanon. Problemet var bara att jag inte hann säga marsch innan hon stack så där satt nollan som en smäck. Skit också, vi behöver alla poäng vi kan få från specialen för att klara uppflytt. Lagom till platsliggningen så öste regnet ner och hon gillar INTE att ligga med sin lilla boxermage i vått gräs, först la hon sig inte men det blev omläggning eftersom en rottishane lämnade sin plats. Andra gången la hon sig men jag kände direkt att det inte skulle hålla och mycket riktigt satte hon sig upp efter halva tiden. Hade hon suttit kvar så hade det varit ok men hon valde att komma smygande till mig. Jag är egentligen inte besviken på henne för jag vet att hon har en kanon säker plats under vanliga förhållanden men att hon har svårt för ösregn. Efter detta valde jag att bryta istället för att köra henne i lydnaden i ösregn. Det kan man tycka vad man vill om men det kändes rätt och egentligen är jag nöjd med henne i dag, hon spårade super och hon var med mig kontaktmässigt riktigt bra under hela dagen trots helt nytt ställe. Jag ger inte upp, ska gå in och anmäla oss till ny tävling.

2 kommentarer:

  1. Kicki, Lava & Vegas24 maj 2009 kl. 13:23

    Jag skulle gjort som du! Ösregn är ingen hit alls... för lydnad i alla fall.
    På´t igen bara!
    Vad kul att hon spårade så bra!

    SvaraRadera
  2. Din luring =)
    Vad kul att spåret gick bra men spåra det kan hon det vet jag. Det är bara på det igen (säger jag!!!!)
    Kram på er =)

    SvaraRadera