lördag 16 maj 2009

Officiell utställningsdebut

I dag åkte jag med Molly till Hässleholm för att ställa ut henne officiellt för första gången. Det var Nordskånska Kennelklubbens utsätllning, vi hade en jätte trevlig dag, träffade trevligt boxerfolk och regnet höll sig undan. Jag är kanonnöjd med resultatet, Molly vann sin klass och fick CK!! Sen placerade hon sig som 3;e bästa tik. När domaren skulle ta fram hundarna så gjorde han det på ett sådant sätt att det såg ut som att Molly och jag kommit sist, vilket jag faktiskt inte blivit ledsen för, jag hade ju fått en etta i alla fall, så jag blev verkligen super förvånad när han sa att placerade oss som etta. Miso ställde Bella för fösta gången och det gick jätte bra, hon skötte sig så fint och fick en etta. Massor med andra resultat som jag inte kommer ihåg men BIR blev i alla fall en av mina favorithundar Vilda. Grattis!

Jag fick en tunnel av Ann-Britt och Hans som tjejerna hade jätte roligt med när vi kom hem, Molly springer igenom den och Enzo skäller på den haha! I morgon fyller min lilla skrutthund 4 år, kan knappt fatta att det är 4 år sedan vi köpte henne. Vi har förstås köpt present till henne, ett nytt tjänstetäcke och leksaker. Enzo är piggare och gladare än hon varit på länge och det är svårt att förstå att hon låg inlagd för en kort tid seda. Jag är i alla fall glad så länge hon mår bra och hoppas på att vi kommer få ha henne pigg och glad i många år till!













Molly. vet du hur man ska göra?
Enzo: ingen aning men den är nog farlig...
Molly: Jag kollar...

Molly: ENzo kom och prova det var jätte roligt























4 kommentarer:

  1. Tack snälla för de fina orden i bloggen! Vad glad jag blev! Jag var så glad för din skull att det gick så bra för Molly, det betyder att vi kommer träffas på fler utställningar och det är ju jätte roligt (: Sen var det ett stort plus, för gillar han Molly så gillar han Vilda också (: De är ju lite av samma typ.
    Grattis!!!!
    Många kramar

    SvaraRadera
  2. Tack för träningen idag, och vad kul att det gick så bra på utställningen!

    Roligt att äntligen få se Enzo. :)

    SvaraRadera
  3. Grattis, grattis till det fina resultatet! Kanon kul!
    Kram från oss i Toarp

    SvaraRadera
  4. Hanna med draken17 maj 2009 kl. 12:05

    grattis till utställningsresultatet! roligt att det går så bra för dig/er!

    SvaraRadera