torsdag 21 maj 2009

En heldag i skogen

Vi startade tidigt i morse och mötte upp Anna och Norton i Hurva, körde vidare till samma skog som vi var i sist i Tollarpstrakten och där fanns Åsa och Wilma redan på plats. Snälla Åsa hade redan gått 2 spår, vi var lite sena(mitt fel) kanon för då kommer man i gång direkt. Jag la ytterligare ett spår som var tänkt till duktiga Wilma, men mitt under upptaget så mötte jag en man med cykel och två hundar. Cykel mitt ute i skogen, knepigt och jag fick lägga om spåret. Enzo fick gå först och hon klarade sitt spår kanon, jag är så nöjd med henne. Sen var det Nortons tur och bättre än han spårade i dag har jag nog aldrig sett honom, så jäkla kul att se Anna och Norton som team utvecklas i spårarbetet! Duktig Anna och duktig Norton. Stackars Norton hade dessutom ett sår på tassen och spårade ändå så bra! Sen var det Mollans tur och Anna hade lagt ett jätte roligt men klurigt spår plus att mannen med cykeln ju varit ute och vandrat runt haha! Jag håll på att bli spetsad av en grankvist och mina armar är alldeles upprivna men vad gör man inte för konsten. Mollan spårade som ett litet gult proffs idag haha! lillskiten är verkligen en spårhund. Sen superWilma, hon är helt klart en favorit en riktig krutdurk. Wilma spårade kanon, samlat, fokuserat och noggrannt. Jag tror dessutom att Åsa kommer få till det sista som krävs med apporterna sen blir ni farliga på högretävlingarna. Efter alla spår fikade vi och sen uppletande till samtliga hundar, alla skötte sig kanon så jag tycker vi ska vara nöjda alla tre i dag. Hoppas det inte dröjer länge till nästa träff med trion! Mina vovvar sussar sött nu efter en heldag i vildmarken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar