lördag 2 maj 2009

Spårdag!

I dag har jag och vovvarna haft en underbar heldag i skogen tillsammans med trevligt boxerfolk och förstås duktiga boxrar. Åkte tidigt i morse och mötte upp Anna och Norton i Hurva sen körde vi vidare till en skog utanför Tollarp(vet inte riktigt vad stället hette) och mötte där Åsa och Wilma. Vi har haft perfekt väder och det torra underlaget gav emellanåt alla hundarna en utmaning men alla skötte sig kanon i dag. Åsa la ett spår till Molly som jag tyckte att hon löste jätte fint, jag är super nöjd. Enzo tog en lite avstickare men skötte överlag spårandet kanon i värmen och jag blev så glad för att hon inte gav upp som hon gjort tidigare utan hela tiden kämpade på och spårade hela tiden! Norton gick kanon i dag, roligt att se och turboboxern Wilma kör ju till hundra procent från första steget i upptaget haha men hon kan verkligen spåra! Kul att se alla ekipage! Sen körde vi uppletande och då fick Enzo vila sig men med Molly körde jag två föremål, det var första gången som vi körde ett riktigt upplet och hon fixade det kanon. Jag lärde mig super mycket av både Anna och Åsa så allt som allt en mycket trevlig och lärorik dag. Detta får vi göra om snart tjejer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar