tisdag 12 maj 2009

besvärliga människor

I dag har jag varit på kurs i hur man hanterar besvärliga människor, ganska bra var den faktiskt. Kom dock fram till att jag nog själv är en ganska besvärlig typ haha. Vår instruktör på lägret (och numera min träningsguru) sa att Mollan ska spåra 2.3 ggr i veckan, och jag gör som han säger så i dag åkte vi ut till bokskogen efter jobbet. La spår till båda tjejerna och sen gick jag en runda i det fina vädret, Molly spårade jätte fint. Jag fick rådet att släppa linan istället för att hålla emot(hon har skapligt bråttom fram om man säger så) och provade det i dag, ta mej tusan hon lugnade ner sig. Han vet vad han pratar om den där instruktören haha! Nu snarkar lillskiten i favvisfåtöljen. Till Enzo la jag ett längre spår med 2 återgångar och 2 spetsvinklar. Hon spårade kanon i dag, tog alla vinklar kanon men gick över 2 apporter. Hon gör det ibland när spåren blir lite klurigare men jag är super nöjd, hon är så go min lilla boxersson. Hon blir helt galen när hon märker att hon ska få spåra. Sen tjatade jag lite med franförgåendet med Enzo och hon går ut fint men jag kan inte få henne att sluta vända sig om när jag säger stanna. Jag skiter i det tror jag, vi får väl helt enkelt hoppas på poäng i de andra momenten på tävling.

4 kommentarer:

  1. Du besvärlig????? Du som är sååååå smart =) =)Träningsguru var det hahaha

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att läsa om er träning!

    Jag har fortfarande inte lärt i framförgåendet på Lava, hoppade över det momentet... :). men Vegas ska det nötas in på.

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. ha ha kanske behöver du en kurs i spårläggning eller kanske en gps!!!!=)=)

    SvaraRadera
  4. Hej! Klart att man delar med sig av Pelles hunddagis! Anett heter hon som äger det, besök hennes hemsida på http://www.peachpassions.just.nu/, och gå in under fliken "hunddagis". Jag uppfattar Anett som en mycket kunnig person som själv har varit aktiv inom hundträning, vilket jag uppskattar. Lycka till!

    SvaraRadera