måndag 11 maj 2009

Läger

Mollan och jag har varit på läger fredag tom söndag. För att sammanfatta kan jag säga att vi har träffat super trevliga människor, delat stuga med jätte tevliga kompisarna Åsa&Wilma och Anna&Norton, ätit jätte god DiPenco mat och framför allt tränat, tränat och sen tränat lite till. Jag var helt slut när jag kom hem, Molly har skött sig kanon och jag har lärt mig så himla mycket om både henne och mig. Fått många bra tips med framför allt en tankeställare. Molly är ju en lätt hund och risken är ju då att man liksom rullar på för fort så nu kommer jag ta ett steg tillbaka och ta det riktigt lugnt. Jobba vidare på vårt samarbete och det ska bli fantastiskt roligt att se hur långt vi kommer framöver. I helgen har vi kört lydnad, spår och uppletande och det är verkligen roligt att se så många duktiga Boxrar arbeta, man får verkligen svart på vitt att Boxern är en hund som i allra högsta grad är lämpad för arbete. Så nu har jag fåt ny träningslust, motivation och inspiration av alla andra duktiga förare och vår super duktiga instruktör. Snälla Åsa tog lite bilder på Molly och mighrm matte verkar orolig men hon är ju också lite trög, jag fattade i alla fall allt som Lars sa.

Här står jag och är snygg!

lyssnar du nu noga matte, inte bli arg på hunden sa han. Kom ihåg det hehe!



med fickorna fyllda av godis och leksaker kan man till och med få en boxer att hålla kontakten



Vi gillar varandra min matte och jag.





1 kommentar:

  1. Jag blir så glad när du skryter om Molly så fortsätt med det det är ju inte så ofta man kan göra sådant och då får man passa på ni ser ut att ha haft en intensiv helg iallafall och ni klär varandra verkligen Kram Ann-Britt Ses på lördag !

    SvaraRadera