fredag 29 maj 2009

hundvakt

I dag ringde en jätte trevlig kvinna och berättade att hon hittat min ryggsäck som blev stulen vid bilinbrottet, den var tom sånär som på ett medlemskort i kennelklubben och en nyckel. Det var ju tur att hon kunde få mitt namn i alla fall. Detta innebär att bland annat Mollys fina utställningskoppel är försvunnet men skitsamma. Tänk om man haft lika bra hundvakter till bilen som vi har här hemma i trädgården, här kommer minsann ingen in utan att halva skåne vaknar först. De arbetar i ett team, Enzo som är räddharen av de två ligger på sin plats och spejar, när det kommer någon signalerar hon till Molly som är den tuffa i teamet. Molly möter upp inkräktaren och efter ett tag vågar sig även fegisen fram. Haha!
Enzo på sin vaktpost

tull, tull här kommer ingen förbi polismollan.

2 kommentarer:

  1. Mäh, jag hade för mig att jag kommenterat detta inlägget...
    Trist med inbrott och onödigt jobbigt.

    Boxer är väl inte kända för att vara de bästa vakthundarna, så var glad att de vaktar gården :-)

    Här hemma är det mest när det ringer på dörren som det vråååålas, och Lava är uppviglaren.

    Ha det bra!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hahahaha jodutack. Känner du att en boxer inte är vaktig nog kan du alltid skaffa dig en ddb... ypperligt. Fast om du vill bara ha det milda larmet (illtjutet om du hör Lava) så håll dig till boxer.

    Ha en superhelg & ladda batterierna, jag vet hur pollenallergi kan göra en GALEN!!! Kestine två tabletter på morgonen i ett svep håller det mesta borta, testa?

    Kram Lisa & de röda

    SvaraRadera