fredag 15 maj 2009

Hänt i veckan

I går var jag ute och spårade med Enzo, gick inte bra alls eftersom hon valde att spåra upp en hare istället för sin matte. Sen kalasade hon på lite harskit men där gick min sju gränsen för mitt tålamod, in i bilen med skrutthunden. Jag blev en aning irriterad även om jag lovat att ALDRIG bli det, suck och pust jag var varken nöjd med mig själv eller henne efter det passet. Bättre gick det med lydnaden, tränade mest på linförighet och hon var jätte duktig lilla grisen. Sen var det avslutning på Mollys kurs och vi skulle ha en liten tävling där alla ekipage fick välja 2-3 färdiga moment att köra tävlingsmässigt. Vi har ju egentligen inga färdiga moment men jag tog inkallning och apportering. Det gick bra, alla vovvarna skötte sig fint!
I morgon åker vi på utställning, håll tummarna för att domaren ska gilla min rultiga lilla tjej med kaninöron haha! Misos snälla mamma tog några bilder på träningstävlingen i går.hallå matte, hur långt ska du gå egentligen.
Mollan och jag kollar in konkurrensen.

platsliggning, fin kontakt med matte. Duktig Molla




3 kommentarer:

  1. Vad skoj att det gick bra. Hon är duktig mollan. Lycka till på utställningen i helgen. Vi håller alla tummar och tassar.

    SvaraRadera
  2. Ja det var skoj igår att det gick så bra för alla!

    Lycka till på utställningen!

    SvaraRadera
  3. Bengt o Geornette15 maj 2009 kl. 09:41

    Lycka till på utställningen
    Kramar

    SvaraRadera