fredag 8 maj 2009

nu sticker vi på läger!

Ja nu i eftermiddag sticker Molly och jag på läger, spår och lydnadsträning med andra boxerfantaster i Degeberga. Ska bli jätte kul! jag har verkligen funderat fram och tillbaka på hur jag ska göra, vilken hund ska jag ta med mig eller ska jag ta båda. Eftersom det är jag och Anna som ordnar lägret , vilket faktiskt innebär en hel del jobb så kom jag fram till att jag inte kommer hinna köra 2 hundar helt hundra och då är det bättre att ta en med mig och satsa ordentligt på att få ut så mycket som möjligt av träningen med den hunden. Det blir Molly eftersom hon är i bättre form än Enzo, Enzo är mycket bättre än innan men jag vill inte ha henne sittandes i en bil (vilket det ju blir) en stor del av helgen för att sedan ta ut henne och spåra, hon kräver för tillfället mer planering så att hon inte får ont i sin lilla rygg. Nu får hon stanna hemma med Jesper och jag vet att han planerat in en massa mysiga saker som de ska hitta på menj ag får jätte dåligt samvete. Jag vet att hon älskar att spåra... strunt samma, det kommer bli KANON!

1 kommentar:

  1. Vad roligt med läger!
    jag gjorde som du, tog EN hund och fokuserade på den. Jätteskönt!

    ha det så jättebra på lägret!

    SvaraRadera