lördag 2 oktober 2010

tävlat igen!



I dag var det dags för Molly och mig att försöka oss på att ta vårt andra första pris i Lydnadsklass 1, vi hade samling redan kl 08.00 i Höör i morse. Krispigt väder= ännu piggare Molly än vanligt men hon skötte sig bra. Låg platsen fint och förutom den sämsta linförigheten vi någonsin presterat så är jag nöjd. Jag måste verkligen ta tag i detta moment så att det fungerar på tävling. Vi hade som vanligt roligt på planen, jag vet att jag sagt det förut men Molly är verkligen en fantastiskt rolig hund att tävla med, hon gillar att stå i strålkastarljuset och är duktig på att hålla ihop ordentligt. Så jag är jätte nöjd med resultatet som blev 166,5 p men ännu gladare över att vi fick domarens pris som delas ut till klassens enl domaren "trevligaste" ekipage. Kanske syns det att vi har roligt! Extra kul var det att Mollys kullbror Leo deltog i den andra lydnadsklass 1 gruppen vilket innebar att jag hann titta på deras tävling. Leo med matten Emma var super duktiga i dag och kammade hem 171,5 p och fick även de domarens pris! Så jäkla kul, grattis till er!

5 kommentarer:

  1. Ja ni är ju verkligen ett superpar som jag skrivit innan som hand i handske Fortsatt lycka till uppfödaren i Löberöd

    SvaraRadera
  2. :-*
    Pappa Alex är jättestolt över sina duktiga barn.
    Grattis

    SvaraRadera
  3. Grattis till er!! Bra jobbat,,man SKA ha kul på plan o det är härligt att ni lyckas ta det med er in på tävlingsbanan!!!
    Nu får vi snart hitta ett datum!! 23-24 okt ???

    SvaraRadera
  4. Grattis! vad ni är duktiga.

    /Jessica & Malte

    SvaraRadera