lördag 23 oktober 2010

En härlig lördag!

Första lördagen på länge som vi inte hade tävling eller något annat som vi måste upp i ottan för så i dag blev det lite sovmorgon. Riktigt skönt! Sen åkte tjejerna och jag ut till Bökeberg och träffade Miso med Boxrar för lite spårträning. Vi lyckades klämma in 4 helt ok spår, Enzo var först ut och hon var jätte duktig i dag! Oj så varm man blir i hjärtat av att se henne jobba, svansen går fram och tillbaka, lilla grynet. Molly fick lite problem på ett ställe men jag tog för en gångs skull det riktigt lugnt, släppte linnan och lät henne jobba sig tillbaka, 3 pinnar bort men vi kom på spåret igen och fick slutet så jag är nöjd. Skönt att hon inte ger upp! Chaplin och Miso hade lite meningsskilljaktigheter i spåret och hon bröt så Enzo fick gå spåret sedan och plocka in apporterna´, duttiga lilla Enzo. Synd att hon och jag aldrig har lyckats klicka när det gäller lydnaden, för jösses alltså så bra hon spårar. Sen blev det upplet för Molly och Bella, jag är så jäkla glad för framstegen i uppletet. Molly har sansat sig och går ut rakt och fint och kommer in till mig och vänder, alla saker kom med in i dag!!!! Bella visade också framtassarna, lilla raketen! I morgon håller vi tummarna för Miso och Bella som debuterar i ettan, kommer gå kanon.

2 kommentarer:

  1. Skönt för er med sovmorgon ser jag också framemot nej jag ska inte klaga dessa valparna både de 11 o 6 har varit väldigt tålmodiga på morgonen . Roligt att bägge hundarna + Misos är duktiga mwn dom har ju duktiga mattar också ! Angående Miso o Bella usch så nervigt man vill ju såå gärna att det ska gå bra för dom också unnar vi verkligen dom kram på er vi hörs Ann-Britt

    SvaraRadera
  2. Tack för en härlig dag i skogen! Hon är verkligen en stjärna den där lilla gula :-) Med lite mindre fräs så får nog Bella också till det sådär snyggt snart! Lyckades du fånga raketen på bild förresten? Kan du skicka till mig isf? Hör av mig efter tävlingen i morgon!

    Kram från boxergrannarna

    SvaraRadera