söndag 17 oktober 2010

äsch

I går vaknade jag på dåligt humör och vi som skulle tävla i ettan i Sjöbo. Var super irriterad på Molly när jag rastade henne innan samlingen, drog nr 16 vilket innebar att det skulle bli lååååååång väntan. När det var dags för platsen var Molly helt stirrig, hästar i en hage brevid planen, löv på marken, blött och frost i gräset och så klart den sura matten. Ni som sett oss tillsammans vet ju att jag har ett jävla humör och att det verkligen kan svartna i ögonen på mig, jag har jobbat stenhårt med att inte vara temperamentsfull i min träning med hundarna och är ganska nöjd med tramstegen. I går var det sessutom inte Molly jag var arg på utan jag var bara på dåligt humör. Molly är så fantastiskt lyhörd för min minsta vink och hon blir orolig när jag är konstig. Hon låg hela platsen trots att hundar brevid gick upp, men hon hade inte bröstet och armbågarna ordentligt i. Jag såg dessutom att hon var ganska sugen på att lämna platsen så jag får vara nöjd med att hon trots allt låg kvar om än utan armbågarna i. När vi fick veta att vi fick en nolla för det så blev jag ärligt talat förbannad, jag tycker inte att det var ok. Hon låg i samma positon hela plasten och reste sig inte, en femma tycker jag att vi borde fått. Så jag bröt tävlingen. Jag har bestämt mig för att hon förtjänar bättre, hon är så fantastisk att både träna och tävla med så då är det inte ok att gå ut på planen med en sådant humör som jag hade. Jag är nöjd med mitt beslut, det kommer fler tillfällen och jag har fortfarande världens bästa Molla!!!

2 kommentarer:

  1. JA det är mycket märkligt att hon fick en O när andra kan sätta sig upp och få både 5 o 6 jag hade nog exploderat !!! Värtsa jag vet när man inte får en konsekvent bedömning gäller andra tävlingar också nej du gjorde rätt som åkte hem spec med ditt sena startnummer det går fler tåg och vi vet ju hur duktiga ni är glöm inte skicka in dina resultat ha en bra skön vecka med hopp om fortsatt bra väder och så gläds vi av Misos o Emmas resultat denna gång just nu behöver ju Miso en bra star på Bella också och igår visa hon ju att hon kan !! Kram på er alla och duuuu kan du vara sur????? Ann-Britt

    SvaraRadera
  2. Ja, det var rätt hårt om man jämför... gjorde en lägretävling där en hund satte sig, ställde sig och satte sig igen och fick en femma?!

    Du gjorde rätt som bröt, det är ingen hit att tävla när man är på dåligt humör. Tro mig, jag vet... hahaha

    Nya tag till våren när det är torrt och varmt ;-)
    Ha det bra!

    SvaraRadera