onsdag 1 juli 2009

Väääääärme

I går hade vi en så klibbig och tryckande värme att jag blev alldeles flåsig bara av en liten kort promenad. Enzo hajjar liksom läget och intar relaxavdleningen i skuggan i trädgården medans vissa lite mindre rutinerade (Molly) skuttar på som om allt var som vanligt, lite flås har väl ingen dött av verkar vara hennes melodi. Knäppgök alltså. Körde uppletande med Molly i måndags och det gick kanon, inga ärevarv!! Yes hörde du det Åsa haha! Anyway så blev jag påmind om vad det bland annat är som ger denna lilla röda en speciell plats i boxermattens hjärta. Hon är alltid redo och ställer alltid upp för mig, säger jag att det är träning så kämpar hon på tills jag säger att vi är färdiga oavsett hur trött hon är eller vilket väder vi har. Jädrar så hon kämpade på i rutan i denna värmen men hon tycker det är kul det ser man! Jag är dock övertygad om att vår "diskussion" kring det här med ärevarm med föremålen inte är över så jag är redo för en ny match nästa gång hon försöker sig på sina trick.Enzo tragglar på med sin sukgymnastik och vi har även varit och simmat med den nya flytvästen! I går hade vi tid för akupunktur hos sjukgymnasten på djursjukhuset och hon hade goda nyheter, precis som jag anade så har Enzo börjat muskla på sig rätt igen! hon mätte muskelomfånget och det har ökat med hela 2 cm på den svaga sidan vilket innebär att hon numera belastar rätt igen . Denna info gjorde min dag, jag blev så glad. Jag skulle ju kunna göra vad som helst för att få tillbaka henne i fin form, min lila groda!

4 kommentarer:

  1. Så gött att det går åt rätt håll. Nu ska jag läsa lite hundbok för träningsinspiration ;) får se hur det går. Nä, blev ingen åska. klibbigt :( Men vi får passa på att njuta av ljumma kvällar, hur många såna har man på ett år?! Kramar!

    SvaraRadera
  2. Värme Puh ja och då är det varmt när jag tycker det ! Så skönt med Enzo att det gått framåt så mycket vi blir så glada även over dne lilla röas ( skånska ) framsteg Vi hörs kram Ann-Britt o flocken

    SvaraRadera
  3. Hej hopp.. tackf ör dina snälla ord. ^^Skönt att Enzo blir bättre! Man är rädd om sina små vänner.

    Ha en trevlig sommar och träna på! :)

    SvaraRadera
  4. Vad kul för dig att det går bra med Enzos ben!

    Hoppas ni har jättekul på lägret sedan!

    (Jag har också ny blogg med lite bilder på Xtra och Chaplin från idag)

    http://sofiaxtra.blogg.se/

    SvaraRadera