måndag 6 juli 2009

helgen kom och gick

Måndag igen men det känns helt ok för nu är är det bara 5 arbetsdagar kvar sen har jag fyra veckors semester! Jesper jobbar en vecka till medan jag och vovsen är på Boxerlägret. Helgen som gått var VARM, J kom hem från sin Norgeresa utan några brutna ben vilket var en glädje i sig haha! Sen har vi legat i skuggan och flämtat, fixat i trädgården, firat Jespers pappa och hör och häpna i går åkte jag med båda boxrarna till Oxie och tränade. Alla som tränar hund vet ju att det går upp och ner, så är det verkligen med mina hundar också även om jag oftast bara skriver det som är positivt i bloggen. Visst kan jag bli galen men hur det än går så har jag ändå världens 2 bästa hundar. Så är det! Det var i alla fall 2 väldigt tränignssugna hundar jag hade med mig till klubben, med Molly så kör jag mycket snabba lägganden just nu och i går tror jag polletten trillade ner. Jag har verkligen kämpat med detta, hon slänger sig ner när jag visar med handen så tekniken har hon men jag har hållt på i flera månader med att få in momentet så att hon liksom kastar sig ner även utan dk. Ett litet halleluljamoment i vardagen är det då när hon helt plötsligt slänger fram frambenen i ett blixtsnabbt ligg på kommando! Jag blev glad kan man säga haha! Enzo hade tydligen planerat in ett helt annat lydnadsprogram än det som jag hade tänkt mig. Jag tänkte så här; vi kör positioner, ställande och bruksapportering. Enzo tänkte så här; jag kör först ett "spontan-uppletande" av hela planen 1-0 till mig som hittade en död kanin mohahaha, sen går vi över till ljudgiving fast det här med "tyst" hoppar vi över inte sant? Sen kan jag tänka mig lite kryp för det är trots allt mitt paradnummer och så avslutar jag med en tiopoängs apportering så kan matten inte bli arg för då slutar jag liksom på topp. Sounds like a plan.

Ja, vad ska man säga? det är ALLTID roligt att träna hund haha!

3 kommentarer:

  1. Snacka om smarta hundar spec den som gör ett eget lydnadsprogram hoppas ni får ett trevligt boxerläger utan reg och inte för varmt alltså ett perfekt väder och 2 duktiga hundar kram på er! Skönt Jesper slapp gipset denna gången !!!! Ann-Britt

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha ha det där känner jag så väl igen :-)
    hoppas allt är bra med er

    SvaraRadera
  3. Ser fram emot helgen! Kommer ha superkul med vår boxermaffia!

    Kram från oss

    SvaraRadera