måndag 27 juli 2009

vad vi pysslar med

Semestern rullar på, det är fantastiskt! jag ska dessutom börja nytt jobb i september så jag hoppas att jag har en spännande höst att se fram emot. Vi myser i trädgården, Molly åt upp en geting häromdagen, jäkla hund alltså. Tur att hönsiga matten har ett helt paket med kortison i bilen. När vi var på Boxerlägret blev en av hundarna i vår grupp biten av en huggorm och jag måste säga att jag hade inte en aning om att det kan gå så fort för hunden att bli jätte dålig. Det var banne mig inte många minuter innan hon i stort sett var dödssjuk. Hon hade tur och klarade sig men fick ligga flera dygn på djursjukhuset. Så jag kommer då aldrig gå hemifrån utan kortison hädanefter.

När det gäller träning så kämpar vi på, mest med Molly men även Enzo får följa med för det mesta. Molly börjar bli vuxen och hennes personlighet blir mer och mer tydlig, jag har fått vad jag tål tror jag. Den lila gula är en handfull men underbar att träna med, det är mycket i henne kan man säga. Jag hoppas jag ska lyckas kanalisera hennes vilja rätt såa tt vi kan lyckas i vår träning men man är verkligen helt slut efter ett träningspass. I går skrattade mina kära träningskompisar åt mig, jag såg nog ganska förvirrad ut när jag tänkte och tänkte hur jag skulle göra haha det får jag bjuda på. Fantastiskt rolig är hon i alla fall att träna med.

1 kommentar:

  1. Oj då det händer visst saker o ting du måste berätta om jobbet sååå kul för dig hoppas du kan ha hund med dig där också eller dom är vuxna nog att passa sig själv!Kul också att du anmält till tävlan också en sak du måste berätta om hoppas allt går bra iallafall med de 2 busfröna och så har vi ett spännande MH ska bli kul att se Kram Ann-Britt

    SvaraRadera