söndag 28 juni 2009

man ska inte klaga

Har bestämt för att inte vara en gnällis så därför tänker jag bara liksom springa förbi med dessa pyttesmå två klagomål innan jag sprider solsken i bloggen
1.ingen kamera finns i detta hus, J på MC semester=kameralös P suck
2. Det är såååååååååååå varmt, klibb klibbeliklibb säger jag bara

Så då var det över, vår helg har hittills varit amazing. Solen skiner på klarblå himmel och dogsen med matten gillar livet på landet. Vi började fira in helgen med grillat och ett glas rött samt mängder (usch och fy mig) av godis tillsammans med Miso och hennes två blådårar. Haha egentligen är det bara en av dem som är en blådåre men jag vill ju inte outa honom uops nu gjorde jag visst det. Men han är världens goaste hund så han får gärna vara lite galen. Lördag morgon traskade hela maffian ut i spåret och samtliga hundar briljerade trots värmebölja. Sen låg vi som 3 utslagna paddor i trädgården och tog igen oss hela eftermiddagen, åt glass och läste deckare. Söndagen har hittills spenderats ungefär likadant, hundar leker en stund i trädgården inser att det är varmt och flämtar ikapp i skuggan. Matten sitter i skuggan och läser, mellan kapitel och små kissepromenader (våra hundar kissar inte i trädgården konstigt va?) så har jag slängt i tvätt i maskinen och hängt upp tvätt på torskvindan. Duktig Pernilla! Grannen informerade mig om att när jag var borta och Jesper ensam hemma så anlade han ett trädgårdsland, klippte gräset och tvättade fönstren. Hehe undrar just om hon tycker jag är lat?

2 kommentarer:

  1. Först.. GRATTIS till finfina höfter och knän på Molly! Så skönt!!
    Och man får faktiskt klaga lite, jäklar så varmt det är alltså...

    Ha det så bra!

    SvaraRadera
  2. Grattis till det stora AAAAA:t :O)
    Värmen är dödande tycker Tiga och det utan att veta om att hon ska ut på tävlingsplanen i morgon Mohahahaha!!! Träffade grannens hundar i morse och båda var lösa GRRRRR.......Jag har hotat med att sparka in trynet på den svarta om den kommer farande mot Taiga igen så han kopplade dem illa kvickt. Polisanmälan gjorde susen :o))
    Ha det gott i värmen
    / Schäferligan

    SvaraRadera