söndag 21 juni 2009

en tonåring på halsen

Jaha då har den infunnit sig, den där trotstiden som jag väntat på i över ett år. Molly börjar bli tonåring haha! Min förut så fogliga och ALLTID snälla lilla Molla har börjat ta sig ton. Hon är fortfarande inte i närheten av sin storasyrra och faktum är att jag nästan tror jag gillar henne bättre så här. Det är som Åsa sa när vi träffades i dag lite mer krut i henne nu. Jag kommer vara envis och inte ge mig så ska vi nog rida ut den här stormen också haha! Midsommarhelgen kom och gick och vi har haft det jätte mysigt, firade med några vänner och hade Bella med matte som övernattande gäster, hon är verkligen en riktigt mysig boxer Bellan. Lite träning blev det men jag hade en liten diskussion med Molly som tog tid så jag hann knappt med att träna Enzo innan gästerna kom. I dag åkte vi till Hörby och träffade Åsa och Wilma, solen stekte rätt så bra på planen och det märktes på vovvarna. Först lite lydnad med alla 3 och sen uppletande. Det gick bra överlag, kom verkligen till insikt över hur viktigt det är att jag är konsekvent med Molly nu när hon börjat bli lite trotsig och att jag inte tolererar att hon fattar egna beslut när det gäller lydnanden. Vi körde starter, halter och ingångar och det går faktiskt riktigt bra! På uppletandet körde WIlma en av sina specialare och sökte helt enkelt av HELA rutan först för att verkligen vara säker på var vi hade varit och var vi inte hade varit haha! Sen plockade hon in sina föremål finfint. Molly bjöd också på en specialvariant där hon gör ett kanon snyggt uppletande men sen avslutar med att helt enkelt röjja runt halva skåne med föremålet trots mattes nästan löjeväckande försök till inkallning. Deta har varit vårt problem länge och jag tränar mycket på det men när hon får fritt spelrum i rutan så kan hon inte låta bli. Åsa skällde lite på henne och då helt plötsligt var det ganska trevligt att springa till matte. Ja ja det är inget som inte går att fixa och hon går verkligen kanonfint ut och plockar föremål efter föremål så hon har ju fattat grejen, eller halva grejen i alla fall. Hon har väldigt stort självförtroende den lilla hunden, på gott och ont. Nu snarkar hon sött i alla fall, tro f-n det när hon sökt av halva skåne haha!

1 kommentar:

  1. Så synd att vi inte åkte till Hörby vi var på väg men det börja regna så vi strök det annars hade vi träffats hoppas ni hade trevligt i midsommar kram Ann-britt

    SvaraRadera