onsdag 10 juni 2009

spår

Tänk att man numera tycker att det är fullt normalt att lägga all ledig tid på aktiviteter i skogen eller på appellplan, oavsett väder. Enorma summor spenderas på diverse hundigheter. Bil och hem är totalt hundifierat och det värsta är att man inte ens ser det längre. En gång när min syster satte sig i min bil så sa hon, det luktar hund med missnöjd min. Haha jag känner inte det längre. Vem kunde tro att jag skulle bli så totalt hundig när jag köpte Enzo för 4 år sedan. Inte jag i alla fall, jag kommer inte ens ihåg vad jag gjorde på min fritid BE (before enzo haha) jaja nu när man blivit en fullfjädrar knäppgök som skulle lumpa runt i sin fleeceväst och fjällräven brallor jämt om det inte var så att det fanns en aningens annan dresscode på jobbet,så nu är det helt normalt att ta ledigt för göra hundgrejer. I dag åkte vi ut i skogen tillsammans med Carin och fina boxertiken Isa, körde upplet och spår med hundarna. Isa visade sig vara en superspårare, nu ska bara matte hålla ordning på linan också vilket är svårare än man kan tro. Flera timmar i skogen en onsdags em/kväll gör susen alltså. På gott humör blev i alla fall jag torts den totala mygginvasionen vi råkade ut för. I morgon ska Enzo till sjukgymnasten, hoppas hon har någon bra övning att komma med!

2 kommentarer:

  1. Ha ha ha ja den där förbaskade linan...jag har mer träning framför mig på det än vad isa har i spår :-)Tack för en trevlig eftermiddag. Jag hattar och fnattar mig på mina miljontals myggbett men det kan man väl stå ut med, hunden var trött och nöjd igår.
    Pussa doggarna från mig

    SvaraRadera
  2. haha gud vad jag känner igen mig i det du skriver. Vet inte hur många som rynkat på näsan när de åker med mig i bilen och det här med kläder? Jag har typ inga andra kläder än hundkläder längre. Vadå dreggel? äsch, torka av det på brallorna bara. Smutsig? nej det syns inte när det torkar. Haha

    //Jessica
    lycklig lortgris

    SvaraRadera