tisdag 23 juni 2009

Vår tisdag.

Trots att vi har ljuset kvar mycket länge på kvällarna och vädret är fantastiskt så är jag hur hängig som helst, anledningen är pollenallergi. Tror aldrig jag varit så påverkad som jag är i år. Jag försöker in i det sista att klara mig med nässpray och ögondroppar för att slippa tabletterna som gör mig så trött men till slut får jag inse faktum. Ska jag vistas utomhus överhuvudtaget så måste jag medicinera. Det är egentligen inget stort problem för det går ju över men i dag har det kännts som att jag haft tuggummi under skorna som höll mig tillbaka. Har ändå åkt till en sjö i närheten för att Enzo skulle få simma, det är perfekt träning för henne. Jag hade med mig en leksak som flyter som jag tänkte locka ut henne i vatnet med men se det behövdes minsann inte. Hon är så himla rolig när det gäller simmandet, hon ser ut som de äldre damer med badmössa som man kan se i simhallen simmandes fram och tillbaka i sakta mak. Enzo behöver inget lock och pock utan kastar sig ut och sen simmar hon runt i ett par minuter utan något speciellt mål, simmar in till kanten och vilar en stund och sen ut igen. De andra badgästerna skrattade gott och hade aldrig sett en hund som liksom motionssimmade så målmedvetet förut. Gilliga lilla grisekno. Nästa gång ska jag filma henne och lägga ut. Sen var all hundmat helt plötsligt slut så jag körde till jägersro och köpte ny och på vägen tillbaka ligger Oxie BK så då körde jag lite lydnad med Moll. Åh i dag var en sådan dag som allt liksom föll på plats, inget trots utan fullt fokus trots både agilitytränng och en man som höll på att bygga ett skjul på planen. Duktiga Molly, jag är beredd på att det kan gå åt helvete nästa gång men i dag glädjer jag mig åt att vi var synkade. Nu ska jag köka sen Morden i Midsommer (äntligen lite engelska deckare eller hur A-B)

1 kommentar:

  1. Ja då blev det en bra dag iallafall med 2 duktiga hundar synd med allergin här är en i vårt hus också som lider väldigt av pollen trots medicin usch ja också avslutning Midsomer men jag har bläddrat mellan Hell Kitchen o Midsomer då är det tur med reklam så man inte missar för mycket hoppas det fortsätter några veckor till Kram Ann-Britt

    SvaraRadera