lördag 6 juni 2009

För ett år sedan


I dag för ett år sedan föddes Incirias H2 kull, grattis alla fina Mollysyskon! Jesper och jag var överens direkt när vi fick se kullen, det var den lilla gula med vita tecken som skulle följa med oss hem. Vi blev så glada när vi fick veta att vi fick köpa henne! Hon har varit en riktig dröm från första dagen, flyttade verkligen in direkt och inte ett endaste litet pip för att hon fått lämna sin familj. Hon gjorde sig hemmastadd på 5 röda och sen dess har hon varit en självklar del i familjen Swartling/johansson. Vi förstod ganska snabbt att det var en speciell pärla vi fått hem, jag ska göra mitt bästa för att ta vara på hennes fina egenskaper. Födelsedagen firas givetvis med tårta till tjejerna! Bildbevis kommer.
I övrigt känns det som att jag utkämpar någon sorts krig mot fästingar fär tillfället, herregud alltså. Jag kan plocka 5 från varje hund efter varje promenad. Jag har fästingmedel på båda hundarna så än har de inte satt sig på dem men det är ändå äckligt att ha dem krälande runt här i huset. Fy fasiken alltså. Så nu är det super noggrann bugcheck innan vi går in efter varje promenad suck. I går fick Enzo någon konstig allergisk reaktion (tror vi) helt plötsligt hade hon en knöl i nacken och en på ryggen, de kliade tydligen mycket och jag tyckte även att hon var svullen på halsen. Eftersom vårt förråd av kortison var slut så fick vi av våra snälla grannar, ibland är det bra att bo granne med läkare! Svullnaden gick ner och hon slutade klia sig så det var ju skönt, kanske något insektsbett??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar