lördag 12 december 2009

matten funderar

I dag har vi haft underbart vinterväder, kallt som tusan men solsken. Jag åkte ut tidigt i morse för att spåra med båda hundarna och i dag gick spåret kanon både för mig och för mina träningskompisar, kul! Det är verkligen mycket att hålla reda på och planera när man tränar en boxer och dessutom som jag, är ganska förvirrad. Ibland blir jag så virrig och vet inte vad som är rätt eller fel i inlärningen när det gäller mina hundar, suck alltså det finns ju tusen olika sätt att göra saker på och naturligtvis minst lika många olika åsikter.Det blir lite för mycket ibland tycker jag, jag är så glad för mina kloka pålitliga och enormt engagerade träningskompisar som hjälper mig när jag virrar till det. I dag fick snälla Åsa ett samtal och som vanligt har hon kloka ord,tack för det jag uppskattar det som sagt jätte mycket. Åsa hade dessutom tävlat i tvåan med vildaWilma idag och kammat hem ett förstapris och klassvinst, hatten av för er tjejer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar