söndag 2 maj 2010

snopet

I dag gick vi upp i ottan och åkte med Anna& Norton till Åhus för att tävla i spår igen. Super fint väder och trevligt mottagande, båse Ann W och ÅSa var där och hejade på oss. Tyvärr hjälpte det inte. Vet inte vad mer jag kan säga än att man blir lite snopen, MOlly gick helt enkelt åt fel håll i första vinkeln och sen vägrade hon överge sin plan, mycket bestämt letade, och letade hon efter spåret... på fel håll. Snopet alltså men strunt i det, det kommer fler tävlingar! Jag hängde inte läpp utan kilade bort för att titta på Anna och Norton, Norton spårade kanon i dag!! kul! Jag tänkte först köra både budis och lydnad för träningens skull men efter budföringen så kände jag inte för det, tyckte inte Molly var på hugget och jag kände mig lite oinspirerad. Stannade och snackade med Ann och ÅSa, åt en grillad korv och hejjade på Anna och Norton. Tyvärr räckte det inte riktigt hela vägen för dem i dag, men som sagt det kommer fler tävlingar. När allt var över tog jag ut MOlly och körde lite lydnad, man kan väl säga att jag hade missbedömt situationen när jag tyckte att hon inte var på hugget haha!Nu ser vi fram emot nästa tävling, ska bli roligt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar