torsdag 13 maj 2010

på det igen!

I dag har Mollan och jag tävlat igen!Inget uppflytt men jag är ändå nöjd. Jag har ju valt att inte lägga henne plats på dessa 2 tävlingar pga att jag inte tycker att hon är tillräckligt avslappnad, vi jobbar på det och jag känner att vi är på väg så när det blir ny appell i augusti så blir det platsliggn! Redan där är ju 50 poäng borta och då kan det vara svårt att få till uppflyttningen men jag ville tävla ändå för att få erfarenehterna och dessutom så har vi så skoj!

Spåret började kanon och vi fick fullpott 10 .10 Buföringen sprang hon kanon på båda sträckorna och ingången till mig var super men hon tjuvade vid starten från mottagaren så då blir det ju en stor fet nolla haha!

Lydnadsprotokollet ligger i bilen och jag kommer inte ihåg alla poäng men

Linförigheten kändes bra, hon är verkligen med men väldigt studsig och glad. Jag är nöjd med kontakten och halterna men på transporterna måste vi jobba med att hon ska samla sig lite bättre.

Läggandet gick kanon ,jag är super nöjd men vi fick inte utdelning poängmässigt. Vet inte alls varför, blev 6,5 men jag tyckte det var snålt faktiskt,

Framförgåendet, 0-0 är ju inte riktigt befäst så vi tragglar vidare!

Inkallning , vi fick 9-9 Ärligt så fattar jag inte varför 10:an uteblev förmodligen något de såg i ingången? Men jag var super nöjd!

Apporteringen, kommer inte ihåg poängen kanske typ 7? Molly var väldigt taggad och slog till apporten med tassen, sen när hon skulle böja sig ner och plocka upp den så tappade hon sitt halsband och blev förstås störd. Men hon plockade upp den och kom in jätte fint så jag är NÖJD!


Hoppet, detta moment är det enda som jag känner lite besvikelse över. Molly hoppar ut kanon och ser en korg med apporter mm som står en bit från hindret så jag drar till med ett MYCKET tydligt SITT 2 ggr och hon satte sig men i stort sett brevid hindret. Känns trist och dessutom lite taskigt att de ska envisas med att ställa en korg med apporter vid hindret, Molly var ju långt ifrån ensam om att vilja kolla den. Helt otroligt att hon hoppade fint tillbaka på mitt kommande och gjorde en kanon ingång så vi fick 7,5-8 pga mitt DK (fick säga sitt 2 ggr)

Sammanfattningsvis så är jag super nöjd, vi har roligt när vi tävlar och det är verkligen en vinst i sig! JAg är så glad för lilla Molly, kunde inte bett om en bättre hund! Men som sagt nästa gång ska hon ligga platsen och då hoppas jag vi blir uppflyttade!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Bra jobbat! Det är alltid en upplevelse att tävla med boxer. Nästa gång tar ni det.
    Maggan+ 7

    SvaraRadera
  2. Ja det var en upplevelse att se Molly i action och naturligtvis tar ni det nästa gång klart att utan 50 poäng från platsliggning påverkar slutresultatet var en aning besviken på domarna tyckte också de dömde lite hårt eller så såg de saker inte vi åskådare uppfattade hoppas få se er fler gånger Kram Ann-Britt

    SvaraRadera