söndag 30 maj 2010

hej hej!

Oj så snabbt dagarna rullar fram, vi ligger inte på latsidan trots bristen på blogg. I veckan har jag varit i Oxie flera gånger och tränat med tjejerna, har samlat ihop folk och kört platsliggning med Molly och det har gått kanon. Nu känner jag mig lugn med hennes plats så nästa tävling får hon ligga på! I går var i på spårträning med gruppen i Vomb, perfekt spårväder fick vi. Inte för varmt och inte för kallt, Molly spårade super!!!!! Anna H hade gick ut det lägre klass spåret som hon la på Malmös tävling för en månad sedan och sen gick jag det själv med Molly. Det är jätte bra träning för mig, flera gånger tänker jag att nu är hon helt fel på det, lika bra att bryta och så helt plötsligt så står hon där med en apport i munnen, en bra läxa för matten att inte styra hunden i spåret. Alla apporter inklusive slut hade vi med oss hem så jag var nöjd! Molly gjorde även ett bra uppletande, vi får kämpa mer med avlämningarna,hon kommer in med föremålen men jag ser riktigt hur sugen hon är på att dra i väg med dem. Hon jobbar super fint i rutan i alla fall!!! Bli kul att få träna detta på Ystadslägret i en hel vecka!

Enzo fick gå ett frispår, det gillar hon verkligen. Sen fick hon ta 5 föremål i uppletandet och i går gick hon så fint så fint. Roligt att se, jag har verkligen inte lyckats trycka på rätt knappar på henne när det gäller upplet tidigare så jag var jätte nöjd. Tack Anna H och Anna P för all hjälp och för att vi fick tränga oss före så att vi kunde åka hem i tid!!!

I dag har vi haft mamma och Jespers föräldrar här på Morsdagsfika, riktigt trevligt. Nu klättrar tjejerna på väggarna så nu ska jag åka en sväng till Oxie och träna lite!

1 kommentar:

  1. Kul att läsa om er vi ser verkligen framemot att se er i Hörby den 11/6 ska bli kul Kram från oss alla / Ann-Britt

    SvaraRadera