söndag 11 april 2010

tävlingsdebut för Molly!

I dag har Molly och jag tävlat för första gången, appellklass spår i Skurup. Jag hade av olika anledningar bestämt mig redan innan start att jag inte skulle lägga henne plats och det gjorde jag inte heller. Jag är supernöjd med tävlingen, jag tycker vi klarade det rätt bra faktiskt, hon var med mig kanon genom hela lydnaden och bara det är en vinst i sig. Vi hade hur roligt som helst och det ska man ju ha när man tävlar eller hur?! Men nästa gång får det bli uppflytt haha!

Spåret 8- hon gick över en pinne men spårade kanon!
Budföring- 6-6 Molly sprang rakt ut till en flagga som stod på planen först, sen till mottagaren . Jag skrattade, vad ska man säga?

Linförighet 7-7 hon hoppade lite på mina ben ibland och satte sig snett i någon halt.
Framförgående- jag avstod momentet
Läggande under gång 6-6 dumma jag drog till med super DK, vilket inte hade behvövts för hon var super bra med mig och slängde sig ner direkt. Dum matte...
Inkallning 10-10
Apportering 7.5-7.5 Lite lek med apporten
Hopp 10-10

Nöjd är jag i alla fall! Nu ska jag städa och tvätta och diska, man kan ju inte hålla på med hundträning hela helgen haha!

5 kommentarer:

  1. Kul att det gick så bra för er! Jättebra poäng! Tvivlar inte en sekund på att ni blir uppflyttade inom kort!

    Kram Miso och tokar!

    SvaraRadera
  2. Kul med debut! Själv ska jag försöka komma ut på lydnadsplanen i vår. Men såååå impad av alla som tävlar bruks!

    Sofia och Xtra

    SvaraRadera
  3. Jättetrevligt att ni kommit igång det sporrar ju med så bra resultat och bruksdelen var ju riktigt bra fortsätt så Kram Ann-Britt

    SvaraRadera
  4. GRATTIS till debuten! Nästa gång sitter uppflytten. Det är skönt bara det att få lite tävlingsvana.
    Grattiskramar från oss!

    SvaraRadera