söndag 18 april 2010

då kör vi igång igen

I veckan har vi tagit lite träningspaus, musten gick liksom ur mig efter söndagens tävling. Hade spårat med Mollan 4 ggr veckan innan, man kan väl säga att den hunden beöver tröttas ut en aning för att inte vara för överladdad. I går körde vi i gång igen i alla fall, vi var ett litet tappert gäng som kom till spårningen. Jag la spår till båda mina tjjejer och följde med Anna och Norton, Norton spårade så finfint! kommer gå kanon nästa gång de tävlar. Enzo fick frispåra, shit så häftigt det är. Något ganska nytt för mig men an verkligen rekommenderas, det passar Enzo jätte bra, hon gillar inte att blir styrd och störd. Molly fick ett långt spår med massor av apporter, hon hade lite problem på ett ställe men annars löste hon det kanon, tog 12 av 13 apporter. Japp jag vet, jag hade verkligen pepprat spåret med pinnar haha! Sen körde vi uppletande och Enzo impade med att köra 3 helt raka skick och plocka föremålen, vi stod med tappade hakor allihop haha! Molly jobbar hela tiden men söker fortfarande av hela rutan ,tror det kommer lösa sig. Hon kommer in fint med föremålen nu i alla fall och hon ger sig banne mig inte i första taget.

I går kväll hade vi några kompisar på middag men får be om ursäkt för jag tror att alla frisk luft hade tagit på mig för jag somande nästan innan gästerna gått. sorry....

Jesper och jag har börjat med att gå en långrunda varje morgon innan frukost, det är super skönt och man får verkligen aptit på frukosten. I dag tog vi en extra lång sväng och sen stack jag iväg till Malmö för att träffa min mamma och syster för brunch. Mysigt att bara sitta och snacka med dem, det blir alldeles för sällan. Hann även följa med en sväng och träffa världens bästa syskonbarn, jösses så goa de är!

Sen åkte jag en sväng med E& M till klubben och körde jätte kört pass i lydnad. Vars en apportering som de gjorde så bra att jag inte ville fortsätta, tragglade lite framförgående och sen hem och chillade en stund i trädgården. Nu i kväll har jag hör och häpna joggat, hua så jobbigt det var men himla sknt efteråt. Kändes som jag inte gjort något i helgen men nu när jag skriver ner det så ser jag ju att vi hittat på en hel del ändå haha! I morgon är det blir jobb, har planerat in hundarnas träning men vi får se om andan faller på. Det ska ju vara roligt, alltid!

1 kommentar:

  1. Förstår du blivit trött jag blev nästan trött när jag läste allt du hade gjort ! Begriper inte hur du hinner med allt .Tror du liksom Molly har överskotts energi Vi hörs Kram Ann-Britt

    SvaraRadera