lördag 3 april 2010

Påsk!

Äntligen lite långledigt, känns verkligen som att det behövs efter långa kalla vintern. I går gick Boxerklubbens traditionella långfredagsträff med Boxerbus, boxerrace, tipsrunda, tokcup mm av stapeln. Vi var i Landskrona i år och ett helt gäng glada boxerägare kom! Kul att det är så många som ansluter. Boxerracet vann inte helt oväntat Misos Bella, den hunden är med greyhound än boxer så det är svårt att konkurrera med henne haha!

I onsdags var Anna och jag nere i Ystad och träffade fantastiska Daisy som hjälpte oss med lydnaden, jag säger fantastiskt därför att jag tycker att hon är så otroligt duktig med hundar och en otrolig pedagog. Dessutom är det helt galet att hon tar sig tid för oss trots att jag vet att hon har ett hektiskt schema själv, tack!!! Anna och Norton fick tips om hur Anna kan påverka Norton i linförigheten och en markant skillnad märktes direkt, riktigt kul att se. När det var Mollys tur så hade hon minst sagt laddat upp i bilen, hon var som sig själv i kvadrat och ni som sett henne in action vet att det redan sitter en liten turbomotor i den hunden. Daisy gav mig tips om hur jag kan jobba med apporteringen, har problem med att hon ibland slår till apporten med tassen och sen hjälpte hon mig med lite andra analyseringar. Det är finlir som det är kanon att ha ett par så kritiska och kompetenta ögon som granskar. Mycket stärkta åkte vi från Ystad!

Min förkylning hänger kvar och jag kan knappt prata i dag men det kan ju bara vara skönt för omgivningen... Jesper är och fotograferar ett bröllopspar så vi får roa oss själva och det går ju bra. Har varit och spårat med båda tjejerna och medan spåret låg så körde jag till Oxie och tränade lydnad. Hade bestämt mig för att köra apportering och hopp med Molly och tänka på Daisys råd. Molly grep apporten klockrent på första försöket så jag slutade där, äntligne har matten lärt sig att våga sluta när det går som bäst och inte tjaaaaaata. Likadant med hoppet, rakt ut och satte sig direkt utan något extra steg så efter det blev det lite lek och sen in i bilen igen. Ibland går det fort att träna! Enzo var helt galen på planen i dag, vad jag än kommenderade så sprang hon och hämtade apporten, knäppa lilla tant haha!

1 kommentar:

  1. Glad Påsk på er alla och krya på dig nu! Det där tipset med apporten verkar super. Det kan nog vara till nytta för båda mina vovvar. Kram

    SvaraRadera