torsdag 8 april 2010

polisen

Vi tränar och står i ska ni veta, jösses alltså haha! det går för det mesta kanon, Molly är en fantastiskt rolig hund att träna med, hon är snabb, lyhörd och otroligt motiverad. Jag fick lite mer än jag trodde i kopplet när jag köpte henne, det är mycket hund och matten måste skärpa till sig för att hinna med haha! Det finns en del saker som jag kämpar med med henne, för att göra en lång historia kort så är hon eriktig liten polis. Det ska vi nog f-n få ordning på, jag ger mig inte. Enzo är alltid med när vi tränar och hon får komma ut och köra sitt race, mer på hennes villkor eftersom vi inte kommer att tävla. I dag har vi varit hos världens bästa veterinär som ville följa upp Enzo och se så att hennes kropp hanterat cortisonet bra. Vi fick goda nyheter, blodvärdena var kanon och hon tyckte inte att Enzo tappat i muskulaturen heller! Bra var också att vi lyckats banta ner henne 4 kg!! vår nya strategi med nytt foder och envisa långa promenader även för latmasken har gett effekt. Kul!

1 kommentar:

  1. Nyfiken, vad ger ni för foder nu?
    Lava skulle definitivt nehöva tappa minst 2 kg...

    Kicki

    SvaraRadera