lördag 5 september 2009

plötsligt!

Alltså ibland undrar jag ju varför jag utsätter mig för det här med hundträning, och varför jag tvunget skulle köpa inte en utan TVÅ BOXRAR suck... men så plötsligt händer det, man har den där underbara kontakten och allt som man kämpat för och tragglat med bara faller på plats. Såvar träningen i dag, Enzo var pigg och glad och galopperade runt på planen!!! Jag tränar ju bara "skojlydnad" med henne nuförtiden. Men Molly som numera är familjens träningshund var fantastisk i dag, plötsligt satt en hel massa saker som jag tragglat med hela sommaren. Hon slänger sig ner på läggandet under gång, hämtar apporten utan att först slå till den med tassarna och hoppar ut och sätter sig mitt framför hindret och inte snett!! Men störst av allt, hon går ut på kommandot före hallelulja säger jag bara!!! Jag vet, i morgon kan allt vara borta igen men jag tänker glädjas åt detta i dag. Lilla honungsgrisen, hon är underbar!!

2 kommentarer:

  1. JAvisst är det underbart när allt fungerar då glömmer man alla gånger det inte gjort det men som så är det när man är boxerägare UNDERBART !! Ha en bra helg Ann-Britt m flock

    SvaraRadera