lördag 19 september 2009

Heeelg!

Äntligen helg, känns som att veckan har varit tung. Jesper är bortrest (i Rom=jag är avis) och jag har vart super förkyld men nu börjar det faktiskt lätta. I dag vaknade vi till underbart höstväder så nu är planen att vi ska ut i skogen och spåra jag och dogsen. I veckan har vi hunnit med en del träning, är man hundägare så är det ju bara att bita ihop trots förkylning... Molly har spårat på åker, jag hade markerat vinklarna så att jag kunde hålla koll på henne och hon arbetar mycket bättre och fokuserat nu! Kul! Har börjat med krypet på allvar och det går snabbt framåt, nästan lite för fort som vanligt. kul med en hund som lär sig snabbt men samtidigt känner jag att risken finns att jag inte lägger grunden ordentligt. Tur att man har kloka träningskompisar som säger till en!!!!! Enzo viskade i mitt öra innan att bloggen faktiskt heter Boxerssons vardag och om hon inte missminner sig så är det fortfarande hon som är boxersson, Molly hit och Molly dit ett evigt tjatande om lillfjanten. Jag håller förstås med men det blir lätt så är man har en hund som man tränar för tävling och en som "bara" tränas för att det är kul och för att hon är VÄRLDENS bästa underbaraste och speciellaste lilla boxer! Det betyder ju inte att hon inte är viktig, ni vet ju att hon är viktig för mig min lilla skrutta. Hon går som en lite turboboxer på träningen nu, pigg som aldrig förr och inte det minsta halt och stel. Jag kunde inte vara gladare, så bra mattehjärtat mår av att se lilla Enzo i sin vanliga form!

I går träffade vi Miso och Chaplin&Bella i Svedala. Bella är en helt annan hund än sist jag såg henne, hon har verkligen tag igen sig och nu är hon hur fin som helst i hull och päls. Så himla roligt, jäklar vilken motor den hunden har. Hon slår nästan Enzo haha! Verkar totalt outtröttlig, gött att se med tanke på hur dåligt skick hon var i för ett tag sedan!

I morgn ska molly ställas ut i Lund, sen blir det nog lite spår. Nästa helg är det dags för Mollans mh, ja just det Molly hit och Molly dit haha!

1 kommentar:

  1. Jaa, du Enzo... jag har en känsla av att en viss röd tik med lång boxernos och slarviga öron, håller med om att de yngre tar lite väl mkt plats... hrm...

    Vad skönt att höra att hon är pigg och glad!
    Lycka till med Molly idag!

    SvaraRadera