onsdag 9 september 2009

jobb och träning

Det är ungefär det enda jag pysslar med just känns det som. Trivs kanon på nya jobbet, alla är super trevliga men jag är helt slut i kapsylen när jag kommer hem. Jesper är bortrest så det är bara att dra på sig gympaskorna och traska långa rundor med dogsen, har gett mig tusan på att Enzo ska bli ordentligt musklad och hittills har hon ökat 2 centimeter kring sitt"dåliga" ben vilket ju är ett tecken på att hon belastar rätt! Det är ju jag som står för träningen av hundarna här hemma men när Jesper är borta så blir det verkligen tydligt att han drar ett enormt stort lass när det gäller allt kring dogsen . Nu får man gå alla rundor själv och det märks verkligen tidsmässigt men snart kommer han ju hem igen och det ser vi fram emot.

Sen har jag åkt till klubben en stund nästan varje kväll. Som sagt så känns det som att Molly just nu är inne i en period då allting faller på plats, har kopplat ihop delar till färdiga moment både med apporteringen, framförgåendet och läggandet denna veckan och det har gått kanon. Nu är det egentligen bara platsen som jag känner mig osäker på, inte för att hon reser sig utan för att vi helt enkelt inte tränat med så många hundar. Får ta tag i det helt enkelt. I dag var vi i Oxie, full rulle på planen med både träningsgrupper, rallylydnad och agility men hon höll ihop kanon trots störning. Enzo fick också komma ut och göra sin grej, hon gör en kanon fjärr nu. Synd bara att vi inte ska tävla haha!

3 kommentarer:

  1. Hoppas din känsla är rätt=)=)ska försöka tänka på den!!Vad kul att du trivs på ditt nya jobb jag är ganska avis....

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du har flyt!
    Jag tar gärna tips på framförgåendet, vilket svårt moment att lära in ( tycker jag ).

    Grattis till nya jobbet, kul att du trivs!

    Ha en finfin höst!

    SvaraRadera
  3. ha ha ska vi inte ha "läger" förrän jag är uppflyttad så lär det dröja=)

    SvaraRadera