måndag 28 september 2009

Mh mm

Oj så fort helgen liksom bara susade förbi! Vi började lördagen med att åka till Sjöbo för att genomföra Mollys MH och titta på övriga i kullen, en jätte rolig dag. Molly skötte sig jätte bra och jag blev inte särskilt förvånad över hennes beteende, hon är ju en intensiv hund med mycket motor som bara går och går och det visade hon i lördags kan man säga. Hon behövde hjälp att lösa vissa situationer men avreagerade snabbt. Hon kallas ju inte för duracellen för inget. Hon hade ett mycket stort intresse för att söka av området och spåra upp alla spår av människor som gått på platserna tidigare och jag tror faktiskt att hon i början av Mh.t trodde att hon skulle ut och jobba i skogen, lilla snäckan hon är för rolig. Så nu har hon känd mentalstatus och skottfast. Kul var det att titta på de andra i kullen, de är ganska olika varandra tycker jag men väldigt trevliga individer samtliga. Jag måste också säga att det var ett väldigt välarrangerat MH, jätte trevlig beskrivare och testledare!! Tack för det och tack förstås till Ann-Britt och Hasse för ert stor engagemang och intresse för era valpar.


Vi var nog trötta alla 4 tror jag så det blev en lugn eftermiddag och pizza och film i tv-soffan. I går träffade vi Miso m boxrar i Lund för lite träning. Enzo var riktigt i gasen och jag blev helt galen på henne, ta ett djupt andetag och räkna till tre fick Miso säga till mig flera gånger haha!


Jesper filmade hela Mollys mh så jag ska lägga ut några snuttar tror jag men tyvärr så blev det inga foton. Han hade ju fullt upp med filmkameran.




Ibland är det inte så dumt med en Boxer i 22 kilosklassen. Mollan, minsta bönan i kullen, bara att ta under armen och gå hehe

Försök att få med hela kullen på bild, inte så lätt.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar