söndag 7 november 2010

tävlat

I dag har Molly och jag tävlat i ettan igen, jag kan inte påstå att slutresultatet var någon höjdare men det finns mycket som jag tar med mig som glädjeämnen!

Det var kallt, 1 minus och frost= Molly fuskligger, inte armbågarna i marken. Jag vet ju det och har bestämt mig för att inte bråka om det, hon ligger så bra när vädret är lite snällare så det får liksom vara så. Platsen var lite vilda västern, en hund stack och sprang som en glaning runt alla och kom sedan inte på sin mattes inkallnig. 1 hund gick till sin matte och en hund ställde sig och nosade. Molly satte sig upp men det berodde på att det var kallt, så den nollan bjuder vi på. Jag är nöjd med att hon inte ens verkade fundera på att ta efter sina grannar!

Efter mycket om och men så bestämde jag mig för att köra lydnaden ändå, som träning. Jag överdriver inte om jag säger att Mollan var LADDAD när det var dags för lydnaden, vi började med tandvisning och när domaren kom fram och tog ett ganska rejält tag i hennes läppar(hon hoppade naturligtvis upp på honom i riktig boxerstyle) så svarade hon med att gå igång till hundra, lät som bara hon kan liksom. Som en motor som ska starta, Molly-morrningar. Jag var övertygad om att vi skulle få en nolla men det blev 7 för domaren förstod att det inte var aggressivitet. (i protokollet står det"hade lite svårt att sitta stil" dagens underdrift)Det är jag tacksam för men jag var helt slut efter den övningen så linförigheten var rena kaoset, jösses va mycket bättre vi kan så absoluta lågvattenmärket 6 p på linf känns som att vi stryker fetaste strecket i världen över. Resten gick FINEMANG, duttig Molla!

Plats 0
Tandvisning 7
Linförighet 6
Läggande 9,5
Inkallning 10
Ställande 7
Apportering 8
Hopp 10
Helhet 9

Nu glömmer vi valda delar av denna tävling och kommer ihåg 9.5 på läggande och 10.orna!!! Samlar nya krafter genom mina antastiska träningskompisar och kommer igen på söndag, då tänkte jag nämligen att vi skulle bli godkända i lägre, men jag har lärt mig att man måste vara ödmjuk när man tävlar med en Boxer tian ligger inte långt i från nollan haha!


Så här cool var Molly inte i dag på tävligen hehe!

3 kommentarer:

  1. Ja, bortsett från de första momenten fick ni ju kanonpoäng! Bättre lycka nästa gång!!! Det fixar ni!

    SvaraRadera
  2. Ja det är precis det kan gå när man har en personlig boxer som tidigare säger det kommer det kommer och vi tycker ni är lika duktiga för det vi har ju sett vad ni går för boxer kramar från Löberöd med morsan Lackie i spetsen

    SvaraRadera
  3. Många poäng var ju kanonbra! Ta med er det till nästa helg - vi kommer att hålla tummarna!
    Kram!!

    SvaraRadera