söndag 14 november 2010

Godkända lägre

I dag har Molly och jag tävlat i lägre klass spår i Åhus. Jag har varit superförkyld hela veckan och Molly är förtillfället helt koko i sin lilla boxerhjärna, jag hoppas sannerligen att det är löp på g för annars börjar jag bli orolig. Hon stirrar mest in i väggen här hemma och är allmänt dryg och OLYDIG på planen, tex har hon gått i från klockrena apporteringar till att springa ut gripa för att sedan springa fram till mig och morra med apporten i munnen. Trolig anledning är trotsålder i kombination med kommande löp, så jag var verkligen i valet och kvalet om jag skulle starta eller ej. Jag bestämde mig för att jag vill få en chans till ett godkänt resultat för att sedan gå ut till våren med uppflytt i sikte, då ska alla moment sitta hundra! Så det blev start, jag drog nummer 7 och fick ett jätte fint ängspår, Mollan spårade så jäkla bra och vi var i hamn efter 8 minuter med alla pinnar i fickan. Duttig MOlly! Avstod plats, budföring eftersom jag inte tycker vi har tränat det tillräckligt. hade henne ute ändå och känner mig väldigt glad för att hon inte reagerar alls på skotten! Lydnaden var katastrofal, tänker inte ens lägga energi på att återge den, många nollor och några tior sammantaget med hennes fina spårning gjorde att vi i vår debut lägre blev Godkända. Känns helt ok, nu vilar vi oss i form ett tag och sen jäklar ska vi bli uppflyttade!

I dag blev Anna och Norton uppflyttade jippie! Så duktiga ni var, jag gläds verkligen mycket med er!

5 kommentarer:

  1. MAn blir bara så jäkla glad när det går bra för er alla Grattis Grattis Grattis så roligt för er att starta om till våren Mollan behöver nog en liten paus ni är såå duktiga tillsammans Tusen Boxerkramar från alla Inciriorna GM Ann-Britt

    SvaraRadera
  2. STORT grattis till godkänt resultat!! Tror, som sagt, det är hormoner som spökar i Mollans lilla huvud. Passar ju bra med ett break nu. Ni är så jäkla duktiga och till våren är ni tillbaka och visar vart skåpet ska stå ;-) Kram från oss!

    SvaraRadera
  3. STORT GRATTIS. Vad duktiga ni är! Det blir nog bra med ett uppehåll, inte fel att vila sig i form också, så är både du och Molly taggade till våren.

    SvaraRadera
  4. Grattis till er! Klart att ni fixar uppflyttningen till våren!

    Kram från oss!

    SvaraRadera
  5. Det var lääänge sen jag kikade in hos er..
    Fy skäms på mig! Ser att ni varit ute o
    tävlat - grattis till både fina resultat
    i lydnad o nu i brukset! Kul att se boxrar
    som arbetar.

    Ha en fortsatt trevlig höst!
    (eller e det kanske redan vinter??)

    SvaraRadera