söndag 21 november 2010

träningspaus

En vecka av vår träningsvila har gått och det känns som evigheter haha! Jag tycker ju att det är så himla roligt att träna så jag saknar det men jag har en plan och den tänker jag fullfölja. En veckas vila kvar sedan drar vi i gång igen, då blir det fokus på avlämningar för Molly, och Enzo får göra allt som vanligt! Jag ska gå tillbaka ett par steg och repetera grunderna och sen ställa krav igen, det kommer bli kanon! Vi har ju så roligt jag och mina galna hundar så det löser sig nog.

Målen för året är uppfyllda, Molly har fått första pris i ettan och är godkänd i lägre. Nu är det bara resten var haha! Nästa år får vi se vad det blir men jag kommer ha som mål att vi ska få till en fin tävlingsrutin, så att jag känner att tävlinganra blir positiva oavsett resultat. Sen ska jag fokusera mycket på fria följet och linförigheten i tävlingssituationer för det känns verkligen kasst att vi lyckas så dåligt på tävling när hon går som en klocka på träning.

Under vår lilla vila så blir det många långa promenader, bra både för mig oc hundarna. Synd bara att det är mörktl lerigt och allmänt drygt väder just nu. Men snart är det vår igen! Det ser jag fram emot.

2 kommentarer:

  1. Så ska det låta ! Förstår man blir tokig när man inte kan göra saker som är sååå roligt ses på lördag Kram Ann-Britt

    SvaraRadera
  2. Tror att det är nyttigt att pausa och kanske backa bandet ibland - jag tror att ni kommer att få en strålande vår! Vi går lite på sparlåga nu också i väntan på att matte ska bli lite smidigare... Men snart så...eller iallafall efter jul och allt!
    Kram på er!

    SvaraRadera