söndag 1 augusti 2010

Fortfarande sommar!

I morgon börjar jag jobba igen efter4 veckors semester, känns faktiskt ganska hemskt men jag försöker tänka på att sommaren faktiskt inte alls är över trots att semestern är det. Jag har haft en fantastisk ledighet, Ystadslägret var kanon, Norge underbart och sen har vi haft det super mysigt hemma i 2 veckor så jag ska inte klaga.

I augusti har jag anmält oss till en appell som jag hoppas komma med på och så ska jag tävla i ettan på Boxer Sm. Ska bli kul! Jag börjar också min utbildning till hundmassör på Axelssons, första kursen är i august och sen oktober. Det ser jag super mycket framemot.

Vi tränar på för fullt, det är lite svårt ibland med lydnaden eftersom både jag och hundarna är värmekänsliga haha! Med Molly är det kryp, kryp och sen lite kryp till. Hon har fattat galoppen, kryper fint men för fort så det är det vi jobbar på.Sen är det skallet,jäklar vad hon skallar nu! Trodde aldrig att det skulle gå så kvickt, har börjat med att bara belöna när skallen kommer tätt och hon fattar. Kvick är hon som sagt den lilla råttan. Synd bara att hennes matte inte är lika kvick haha!
Enzo är så pigg, jag är så glad för det. Hon hoppar och skuttar och är så glad så glad. Vi tränar vissa moment som inte är tuffa för hennes rygg, rutan, och framåtsändande trots att tävling inte är att tala om. Hon tycker det är kul och då tycker jag det också.

1 kommentar:

  1. Hoppas det går lika bra på Sm såg att dt var 18 i LKL1 vi hörs Kram Ann-Britt

    SvaraRadera