lördag 31 juli 2010

Tävlat!







I går tävlade Molly och jag för andra gången i lydnadsklass 1 och denna gången gick det mycket bättre.171 p ett förstapris och en 3.e placering. Kul! Jag är så glad att jag hade med mig mina fina supportrat, Miso, Anna och så klar uppfödarna A-B och Hasse! Tack för att ni tog er tid en ruskig kväll och åkte till Skurup bara för att hejja på oss,det hjälpte!


Plats 10 Detta är största vinsten, alla som tränar med mig vet hur vi kämpat med platsen och i går låg Mollan säkert trots att 2 hundar stack upp och busade!!

Tandvisning 10
Linförighet 7,5 Hon trampade på några tistlar ett par gånger och skuttade till samt ett par sneda sittningar men överlag var hon grymt bra med mig och arbetet vi la ner på mina svängar på Ysstadslägret hade verkligen hjälpt!

Läggande 9
Inkallning 10

Ställande 6 Detta moment harj ag bara inte tränat helt enkelt, eftersom det inte finns på samma sätt i brukset. Så jag drog till med ett ordentligt DK Hon stannade men därav 6 p

Apport 7 Hon ville ta apporten innan kommando.

Hopp 10

Helhet 8


Skönt att det gick bra, det behövde vi!






2 kommentarer:

  1. Superbra jobbat det var skoj. Ni är duktiga

    SvaraRadera
  2. Ja vi är verkligen stolta över ett så fint resultat så putsa du stjärnan ordentligt o skryt det får amn lov Kram ann-Britt Hans mamma Lackie o resten

    SvaraRadera