onsdag 25 augusti 2010

Massagekurs

Jag spenderade hela helgen fredag-söndag på kurs, Axelssons hundmassagekurs i Göteborg. det var mycket intressant, i oktober är det dags för nästa steg och sedan blir det ytterligare två steg till våren innan jag blir diplomerad. Super roligt, så om ni har en hund som vill prova på så hör av er! jag ska nämligen massera 30 hundar innan jag får gå steg 3 så det är bara att sätta igång!

Lydnadsträningen är vi super flitiga med nu, det går jätte bra! Molly är super bra med och tycker att allt är roligt. Fantastiskt kul att se hur hon liksom tar sig an nya moment, svansen går i ett när vi tränar skall och krypet. Kul! Har även blivit lite längre pass för Enzo, hon har ju alltid hängt med men jag har inte kört så långa pass med henne pga att hon får ont i ryggen. Nu verkar hon dock mycket bättre, går bara på en låg dos kortison varannan dag och är jätte pigg. Vågar knappt skriva det med risk för att hon blir sämre, peppar, peppar. Så vi kör mycket "skoj" träning och jösses så roligt hon har, framåtsändande, rutan och apportering. Lite slalom och andra konster. Hon är så go och glad lilla grisen

Mollan ville kolla om man kunde ha den fina pokalen hon vann i Skurup till någonting? Tuggben kanske?


Finns risk att jag är partisk, men den här skrutten är väl ändå nått av det sötaste?


2 kommentarer:

  1. De är fantastiskt söta båda två! Jag har ju inte sett Enzo sen vi gick kurs tillsammans, då var hon väl runt 1 år?
    Det hade varit bra hanteringsträning för Asta-pasta att bli masserad :)

    Kul att se dig häromveckan!
    /Hanna

    SvaraRadera
  2. Ja jag kommer med ett helt gäng kan kanske ta ett tag på mig också och visst är man partisk men goa är dom kul att du blev nöjd med första steget på massagekursen Kram Ann-Britt

    SvaraRadera